söndag, mars 12, 2006

Virka en halsduk

Att virka en sjal är nog inte så svårt som jag trodde. I fredags pratade jag om att jag ville virka en sjal/halsduk. I går var jag på stan och köpte blått garn och en virknål. Tanken från början var att jag ville ha en ljust grön sjal men jag hittade inte rätt färg. Nu fanns det ganska ljust blått garn som kommer att passa jättebra till min jeansjacka och det blir nog jättebra det också. Jag har gått och laddat inför detta projekt och tänkt att det kommer att ta veckor att färdigställa men nu är jag inte så säker längre. Jag satte mig igår vid fem tiden framför dumburken och började virka och fastnade i virkningen och plötsligt var klockan tolv på natten och jag hade faktiskt kommit ganska långt på projektet. Stutsatsen är den att det går ganska snabbt att virka och att sjalen kommer att bli färdig på ett litet nafs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar färg på garnet!

Anonym sa...

Jättesnyggt. Jag tycker det är så kul att virka, schyst sysselsättning så man inte sommnar framför TV:N

Ida sa...

Jag tycker att virka är lite coolt för det är nästan ingen som har virkade grejor för de måste ju göras för hand.