tisdag, april 18, 2006

Tygmärke

Jag tycker om pyssel som är användbart. Jag tycker också att traditionellt hantverk som att sticka, virka och sy korsstygn etc är imponerande och ganska häftigt. Jag tycker bäst on pyssel som kombinerar dessa två saker och att pysslet då blir lite nytt, lite annorlunda men ändå med en ganska traditionell teknik.

Jag gillar korsstygn men inte tavlor och dukar av korsstygn för jag känner att jag inte ha någon användning av dessa ting. En sak som går att göra är egna tygmärken av korsstygn. Vik in kanterna på ett vanligt broderi och vips har du fått ett tygmärke. Lite häftigt eller hur? Är det någon som vill göra ett eget ”Paradise Club” –tygmärke så kan jag skicka mönstret till er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också blivit förtjust i korsstygn men då inte de klassiska blommorna och sånt där skit. Men jag har gjort tavlor av foton. Bra idé med tygmärke, ska nog testa det när mitt pågående projekt börjar bli klart.. om så där ett halvår :)