fredag, februari 24, 2006

Virka smycken

Virka är något jag bara gjort i skolan. Jag har ganska länge gått och funderat på att det finns virkade julgransdekorationer och att jag skulle vilja virka något. Jag skulle vilja göra något nytt med virkning. Det känns som onödigt att virka en duk eller kanske kudde för det kommer jag nog inte använda. Å andra sidan skulle jag gärna vilja kunna virka för det är ju riktigt coolt. Dessutom skulle jag vilja stärka virkningen för det är också något jag aldrig gjort. Sagt och gjort så har jag börjat testa lite virkning. Garn hittade jag hemma hor mamma, en beskrivning på virkning finns hos Garnstudio och stärkning finns på ICA. Mitt första försök blev två hårspännen och två ringar. Stärkningen gör att de blir alldeles hårda och behåller formen. Lite coolt eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ida
Läcker sida du gjort med fina grejer!:)
Har en liten fråga:
Vad heter stärkningsmedlet du använde för att stärka virkningen?
Skulle också vilja testa det nämligen. Finns det någonannanstans än på ICA me?
Sen funkar tyvärr inte Garnstudiolänken..finns det någon annan adress dit numer eller?

Vore tacksam för svar så snart du kan. Måste använda mig av "stärkelsetekniken" så snart det bara går i ett arbete.
/Ina