lördag, februari 25, 2006

Virka är inte så svårt som jag trodde

Jag skrev igår om att virka och det ska jag göra idag också. Min första reaktion efter att ha provat lite är att det inte är så svårt som det ser ut. Jag vet att många blir förvånade och inte tror på mig men det är faktiskt så. Å andra sidan kräver det en hel del uthållighet att virka större arbeten. Jag tror inte att jag skulle ha energi att virka ett överkast eller för den delen en tröja men lite mindre saker kan vi nog alla klara av. Det du behöver kunna är fyra olika maskor som sedan kombineras i oändlighet. Dessa fyra maskor lär du dig lätt på Garnstudions virkskola. Jag köpte en virktidning med mönster igår för att testa lite. Jag hittade ett mönster till en duk och gjorde en del i mitten på mönstret (bilden) och blev riktigt nöjd. Jag ska stärka virkningen och ha den som en julgransdekoration. Lite långt till jul men det går inte att börja förtidigt med julpysslandet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ina här igen.
Skulle också gärna vilja veta hur man fixar en sån där bloggsida du har. Har aldrig bloggat förr. Finns det några regler för det? Måste man skriva varje dag eller..jag vill mest lägga upp bilder på mina arbeten i så fall som du gjort, sysslar med silversmide nu blandannat, men trycker tyg och målar när jag hinner med.. vore kul o ha en egen blogg med! :)