lördag, september 06, 2008

Sticka en tröja

Jag funderar på att sticka en tröja till en lilla kompisen som kommer lagom till jul. Tänkte sticka en tröja som passar till våren. Jag har inte kommit så långt. Jag har bara stickat en provlapp för att se vilka stickor jag behöver. Jag tänkte även brodera något kul på framsidan. Tänkte att det kunde bli lite kul med korsstygn. Vi får se. Jag vet ju inte vilken sort som tittar ut men det gör ju inte så mycket. Jag gillar ändå inte rosa och ljusblått. Alla andra färger passar ju alla barn.

4 kommentarer:

Mille Wulff sa...

Ska bli spännande vem jultomten kommer med. Säkert en söt och underbar liten goding som passar perfekt i morsans fina alster.
Kram

Skaparstigen sa...

Håller med! Ju färgladare desto bättre!

Anonym sa...

Din provbit ser superfin ut!
Tjej eller kille, alla färger är bra tycker jag! :D

malin sa...

Men turkost och orange är ju aldrig fel :) Och sticka är ett jagom tidsfördriv i soffan på kvällarna.. om man inte är som jag och somnar klockan åtta varje kväll när jag är gravid ;)